فهرست نوشته های پیشین

  • پروفیل فشار و دما در خط لوله دریایی

    به منظور تعیین پروفیل دما و فشار ، تداحل دمایی با خاک و آب محیط خطوله دریایی محاسبه می شود. در انتقال حرارت جنس لوله ، ضخامت دیواره،،ماده عایق، دمای سیال ، عمق دفن شده خط لوله دریایی و نوع خاک پارامتر بسیار مهمی است. برخی مواقع دمای در نقطه انتهای خروجی خط لوله بسیار…

    بیشتر بخوانید

  • شناور اوشنیک 5000

    شناور  Oceanic یکی از ارزشمندترین دارایی های فراساحل ایران است . این شناور 54000 تنی در طبقه بندی صنعت لوله گذاری جز شناورهای  High spec vessel محسوب می شود . دارای ظرفیت لوله گذاری 4 کیلومتر در روز بوده ، جرثقیل  قابل چرخش  با گنجایش 3000 تن داشته که در حالت ایستا روی پاشنه  قابلیت…

    بیشتر بخوانید

  • زمان برای اقدام کوتاه است.

    با دوستی جوان و همسن و سالی در خصوص نقل و انتقالات ، عزل و نصب های جدید در وزارت نفت صحبت می کردم ، ایشان به نکته ای بسیار زیبایی اشاره نمود ، آمدن گزینه ها ها نیز تاثیر شگرفی  بر وضعیت  صنعت نقت نخواهند داشت و تمرکز روی افراد مانع رسیدگی به مسایل…

    بیشتر بخوانید

  • آیین­ نامه اجرایی ماده (۲۸) قانون دریایی ایران

    شماره ۳۶۶۱۸/ت۵۳۰۶۳هـ                                                                                      ۱۳۹۶/۳/۳۰ وزارت راه و شهرسازیوزارت امورخارجهوزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحدبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۳/۲۱ به پیشنهاد شماره ۳۷۶۷/۱۰۰/۰۲ مورخ ۱۳۹۵/۲/۴ وزارت راه و شـهرسازی و به استنـاد مـاده (۲۸) قانون دریـایی ایران ـ مصوب۱۳۴۳ـ و ماده (۲۲) اصلاحی قانون چگونگی اداره…

    بیشتر بخوانید

  • Registration and classification of an offshore vessel

    Almost every offshore construction vessel, barge, or floating object must have classification andregistration certificates of compliance to the rules and regulations as dictated and published by theclassification society and country of registration. Classification is normally required for the vessel to qualify for marine insurance, to obtain bank loans, and to comply with the operator’s contract…

    بیشتر بخوانید